mandag den 10. september 2012

Uge 15

Uge 15 i min graviditet er begyndt. Der er sket helt vildt meget her den sidste uge, som har betydning for resten af min graviditet. Jeg arbejder til dagligt på en døgninstitution for udviklingshæmmede, som er fysisk handicappede, og behøver meget hjælp til de personlige og kropslige behov. Det er derfor et arbejde som kræver muskler, kræfter og overskud, hvilke jeg bestemt ikke besidder for tiden. Mine smerter i hofte/bækken området, resultere i at jeg ikke kan kæmpe mig gennem en hel arbejdsdag, og det store spørgsmål har været om min situation vil blive bedre, eller om jeg skal kaste håndklædet i ringen og have en sygemelding. Jeg har været hos egen læge et utal af gange, og han henviste mig til sidst til en læge på sygehuset, som i samarbejde med mig skulle finde ud af hvad der skulle gøres. ´

Lægen var ikke specielt begejstret for at sygemelde mig, og lagde hovedet i blød og kastede et hav af ideer i hovedet på mig. Jeg havde gode grunde til hvorfor disse ideer ikke kunne opfyldes, og hun ville derfor ringe til en erfaren læge og høre ham om han havde andre ideer.
Det tog ham ikke 2 minutter at fortælle hende i røret at; "Hvis hun har det sådan nu, vil det ikke blive bedre, hvis det bliver bedre, vil det blive skidt igen når hun genoptager jobbet. En sygemelding er løsningen".

Så nu er jeg i den situation at være sygemeldt resten af graviditeten. Jeg er i den heldige position at min chef har frigjort nogle timer til mig, så jeg kan komme på job ca. 1 gang i ugen og udføre noget administrativt arbejde. Det er jeg super glad for, da jeg så stadig kan have en finger i jorden mht. mit arbejde, og se mine kollegaer, og selvfølgelig beboerne. :)


Sådan så min baby ud i uge 10, det er vildt hvor hurtigt nogle celler kommer til at ligne et menneske.

http://videnskab.dk/krop-sundhed/fodder-sladrer-om-fosterets-alder (billede)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar