søndag den 1. april 2012

Etui til strikkepinde

Jeg er forholdsvis ny i strikke, og sy verden. Jeg begyndte at lære at strikke sidste år på denne tid, da jeg kom med i en strikkeklub, hvor jeg havde forestillet mig at jeg bare skulle være sludder og kaffedrikkende medlem. MEN sådan gik det ikke, efter blot to klub-dage blev jeg interesseret i at prøve "det der med de to pinde".
Jeg blev fuldstændig betaget. Det som fangede mig mest var den fordybelse, og ro som faldt over mig så snart jeg sad med strikketøjet. Samtidig blev jeg super motiveret af at kunne starte med en knude, og til sidst ende ud med et produkt.
Når man begynder at strikke finder man hurtigt ud af at der skal bruges forskellige remedier til forskellige projekter. Specielt pinde i forskellige størrelser er et must, og disse har jeg efterhånden nogle stykker af. I stedet for at have dem til at ligge løst i bunden af min garn kasse, ville jeg super gerne lave et etui.


IKEA blev stedet hvor stoffet blev købt. Jeg ville gerne have at mit etui skulle være lidt fast, så at den ikke blev slap og tynd. Jeg fandt et pudebetræk i rodebutikken som var kraftigt og havde en fin farve, synes jeg.

Da jeg tog min symaskine op fra kælderen, kom jeg til at tænke på at jeg kun har den fremme ca. 1-3 gange om året. Men jeg måtte bare kaste mig ud i det, så på min symaskine aflagt fra min mor, begyndte   mit strikke etui at tage form.









Mål: 
Inderstof; 40x50 cm
3 lommer; 30x20 cm , 41x20 cm , 37x20 cm
yderstof ; 52x55 cm









Jeg blev virkelig op slugt af projektet, og er rimelig tilfreds med resultatet. Eftersom at jeg aldrig syer, er kanterne og selve sammensætningen blevet god. Er så vild med at jeg, når jeg mangler et sæt pinde kan finde mit etui og deri ligger alle mine pinde. Senere vil jeg prøve at sy mig et mindre etui til mine rundpinde, ved at have et etui til alle pindende bliver dette stort, men vil kunne blive lille og handy at have med rundt hvis man laver et henholdsvis til rundpinde, og et til de almindelige pinde.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar