søndag den 19. august 2012

Tilbage

Wow der er gået lang tid siden at jeg sidst har skrevet et indlæg. Jeg har så ofte tænkt på at skrive, men har den sidste tid, absolut ingen overskud haft.
Der er sket en meget stor begivenhed i mit liv, som har været årsag til at jeg de sidste ca 2 ½ månede har ligget på langs det meste af tiden, eller bare generelt ikke rigtig lavet det store ud over at arbejde og sove.

Jeg er gravid.



Det er helt vildt at tænke på at der vosker en lille levende baby inde i min mave. Jeg er i dag lidt over 12 uger henne, og er efterhånden ved at slippe af med kvalmens grusomme hånd :)

Graviditeten var planlagt, men det hele gik så hurtigt at vi begge blev meget overraskede over testen med de to streger.
Jeg gik i en uges tid og følte mig super uoplagt, havde nærmest en følelse af at få en begyndende depression. Jeg undrede mig meget over disse følelser, og endte så med at tage en test ca en uge før forventet mens. efter 3 min var den ene streg kun lyserød (negativ), og jeg lagde testen fra mig og smuttede ud for at lave noget andet. 20 min efter vendte jeg tilbage til badeværelset for at smide testen ud, men lagde her mærke til at der var dukket en ekstra svag streg op.
De næste timer fik jeg googlet løs "Svag streg, test efter de fastlagte min, kan en test være positiv efter mange min. osv." Det var vildt underligt. For en sikkerheds skyld testede jeg igen ca. en uge efter, og denne gang kom streg nr. 2 meget hurtigt frem. Den var god nok. !!!

Tror jeg har læst samtlige sider på nettet omkring kvalme, træthed og ubehag under graviditet. Og har også hilst på Ulrik en gang eller 100. Selvom jeg hver eneste dag har haft tydelige symptomer på at være gravid, har jeg stadig været i tvivl, lige indtil at vi så vores lille baby ligge og sparke med benene til ultralysscanningen i mandags :) Det var helt fantastisk!

1 kommentar:

  1. Hold da op, hvor er det altså bare helt vildt fedt og dejligt og vidunderligt at læse! Mange gange tillykke med den store nyhed og det lille vidunder. Håber snart, du kommer af med den grumme kvalme. Mange gode ønsker herfra!

    SvarSlet